środa, 12 lutego 2014

DIY Dwustronna poduszka z wypustką i suwakiem

Chciałam zasłonić pstrokatą poduszę w kwiaty i postanowiłam, że uszyję w tym celu dwustronną poszewkę z wypustką, w której suwak będzie ukryty w szwie.
Niestety było to moje pierwsze podejście do sprawy i nie znalazłam pomocy w internecie (może za słabo szukałam). Poratowała mnie książka, która mam w domu i poduszka z JYSKa z wiewiórką :)


Dla wszystkich z Was, które chciałby uszyć taką poduszkę, a nie wiedzą jak się do tego zabrać stworzyłam mały instruktarz.

Co potrzebujemy?

Po pierwsze wypustka.
Ja swoją zrobiłam samodzielnie z tkaniny ze skosu oraz sznurka, bo chciałam aby była grubsza od gotowej.


Po drugie tkanina.
Potrzebujemy dwóch takich samych kawałków na stronę przednią i tylną z zapasami na szwy. Moja poszewka została uszyta na gotową bardzo kwiecistą poduszkę :)

Po trzecie suwak.
Dobrany do wymiaru poduszki.

Jeśli mamy już gotową wypustkę, to przyszywamy ją od strony zewnętrznej (za pomocą stopki do zamków) do jednej z części naszej przyszłej poduszki. Ten etap umknął mi przy fotografowaniu. Niewtajemniczonych odsyłam TUTAJ :)

Teraz kolej na suwak. Składamy przód i tył poduszki prawymi stronami do siebie i zaznaczamy jak długi ma być suwak. Zszywamy brzegi od rogów do miejsc rozpoczęcia zamka.
Wizualizacja:


Następnie, w miejscu powstałego otworu, przypinamy nasz suwak szpilkami, potem fastrygujemy, a na koniec przyszywamy maszynowo (chyba, że pomijacie dwa pierwsze etapy, to skaczecie od razu do trzeciego, choć ja polecam komplet :)) w ten sposób:


U dołu jest kwadrat tkaniny z przyszytą wypustką. Od góry jest tkanina bez wypustki (ja przeszyłam bok pod suwakiem ściegiem owerlokowym - można zygzakiem - i zaprasowałam do środka).


Od strony zewnętrznej:
 

Tutaj widać dokładniej: po prawej zamek wszyty tak jak w poszewkach bez wypustki, po lewej "na kanapkę" tkanina, wypustka i zamek. Po zasunięciu nie widać suwaka.


W następnym kroku rozkładamy płasko wierzch i spód prawy stronami do siebie, upinamy szpilkami i zszywamy pozostałe boki ze sobą.


Na koniec zabezpieczamy brzegi.


Tak prezentuje się gotowa poszewka:






Kilka uwag na koniec:

  • wypustkę najłatwiej robi się używając do tego stopki do suwaków,
  • do wszywania wypustki oraz zszywania obydwu stron poszewki lepiej używać nici w kolorze wypustki (ja używałam granatowych i następnym razem poprawię się),
  • do wszywania suwaka używamy nici w kolorze tkaniny.

Rozpisałam się jak nigdy :) Może coś z tego Wam się przyda. W razie niejasności służę radą :)
Pozdrawiam serdecznie.

39 komentarzy:

  1. dlamnie wyższa szkołajazdy (: piękna!Podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Póki co nic z tego nie rozumiem, ale ja z tych, co muszą sami wszystko przetestować żeby zakumać :)
    Tak czy inaczej dzięki serdeczne za opis, jak się pogubię to będę wiedziała gdzie biec po ratunek :)))
    Od jakiegoś czasu dumam nad wszyciem wypustki - gdziekolwiek, co by się nauczyć. Próbowałam znaleźć bawełnianą w sklepie i sprzedawczynie patrzą na mnie jak na ufoludka, ponieważ owszem - są - ale satynowe.... Teraz już wiem jak temu samodzielnie zaradzić!!! DZIĘKI! Super poducha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wszędzie poszukiwałam bawełnianych i na koniec zamówiłam przez internet.
      Samodzielnie robię w sumie przez przypadek. Zlikwidowali szwalnię w moim mieście i wyprzedają wszystko co mieli na stanie. Taką szpulę ze skosu można dostać za całe 2 zł!
      Pozdrawiam i dziękuję :)

      Usuń
    2. O dzięki za info:) może pokusze się o kupienie takiej szpuli gotowej:)

      Usuń
  3. aa cudownie Ci to wyszło :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Jeszcze trochę potrenuję i wreszcie zabiorę się za tkaninę w trójkąty ;)

      Usuń
  4. Te wypustki to zmora! chyba nigdy mi sie to nie uda, ale dzieki za kursik:-) podusia sliczna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmora ale poduszki z nimi ładnie wyglądają :)

      Usuń
  5. poducha super ..jak się czyta i oglądą to się proste wydaje ...ale już się widzę jak to robię :)))))))) pozdrowionka i na Candy do mnie chodź zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jak dotąd robiłam najzwyklejsze poszewki na zakładkę ale też mi się marzy taka z zamkiem i może z wypustkami dookoła.Ale jak mi to wyjdzie,zobaczymy :p
    Dzięki za kurs szycia,na pewno się przyda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zaczynałam od zakładki, ale po wszyciu pierwszego suwaka już nie wyobrażam sobie innych poduch :)
      Czekam na Twoje ;)

      Usuń
    2. Do tej pory,gdy szyłam poszewkę z wypustką,suwak umieszczałam po tylnej stronie poszewki ;p Ale dobrze,że wróciłam do tego twojego wpisu,muszę wypróbować ten sposób wszywania suwaka.
      Wypustka DIY-genialne!!!!

      Usuń
    3. Ja preferuję suwak na boku/dołu, bo dzięki temu poduszka jest dwustronna i nie straszna mi plama na poszewce tuż przed wizytą gości. Do tego Mąż "układa" poduszki jak popadnie i nie zawsze zwraca uwagę na zapięcie :) - stąd też mój eksperyment z krytymi zamkami.

      Usuń
  7. Bardzo fajny tutek :) Właśnie się przymierzem do walki z wypustką więc wszystkie informacje są dla mnie na wagę złota :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze podziwiam tutki ze zdjęciami krok po kroku, z dokładnym tłumaczeniem...Super, że Ci się chciało. Poduszka niby jak poduszka. Nie sądziłam jednak, że to tyle zachodu no i dowiedziałam się od Ciebie o istnieniu wypustki :) Baaaardzo mi się podoba, może kiedyś skorzystam...póki co nie swoje mieszkanie, to i poduszek doń nie robię. Dzięki!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też do niedawna nie miałam pojęcia o istnieniu wypustki :)
      Cieszę się, że Ci się podoba. Dziękuję!

      Usuń
  9. Hym hym... Chyba mało co zrozumiałam, ale ja jak koleżanka wyżej, muszę namacalnie sprawdzić. Puki co mam za sobą proste szycie poszewek zawiązywanych na sznurki... Poducha jak zwykle precyzyjnie wykonana. A ile to cierpliwosci trzeba mieć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Koniecznie sprawdź i spróbuj :)

      Usuń
  10. Tutek na pewno się przyda. Super poducha. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny instruktaż,a poducha super wyszła!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Niby proste, ale talent trzeba mieć, fajna ta poducha:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla mnie to jakieś mistrzostwo świata, to co Ty tu wyprawiasz. Czy nie myslałaś o szyciu na większą skalę Marto? Ja myślę, że porządnie mogłabyś namieszać na rynku z takim talentem ;) I tego Ci życzę z całych sił!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś jedną z moich najulubieńszych komentatorek :)
      O większej skali nie myślę. Jest to moja rozrywka i odstresowanie się po pracy. No i ciągle jeszcze wiele nauki przede mną :) Ale ogromnie cieszy mnie, gdy ktoś ma coś zrobionego przeze mnie i na dodatek jest zadowolony z tego powodu.

      Usuń
  14. No pięknie! A ja zasuwam cały czas na uniwersalnej stopce...
    Pełna profeska:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na uniwersalnej też się da. Ale skoro można ułatwić sobie pracę, to czemu nie ;)
      Dziękuję i pozdrawiam.

      Usuń
  15. 'Wypustka' - patrzyłam, czytałam, myślałam...aż w końcu załapałam o co chodzi;)
    Bardzo fajnie wyszło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Cieszę się, że pomogłam.
      Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

      Usuń
  16. piękny materiał i wykonanie oczywiście też

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję za wspaniały opis krok po kroku - nareszcie będę miała poduszki z wypustką, które zawsze mi się podobały - pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. Rewelacyjny tutek ! Właśnie tego szukałam ! dziękuje bardzo !

    OdpowiedzUsuń
  19. Czekam właśnie na materiały i wypustkę i mam zamiar uszyć pierwszą poduszkę z nią (a jak dobrze pójdzie, to i całą pościel dla synka). Dzięki za tutorial, tego właśnie szukałam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. "....zaznaczamy jak długi ma być suwak. Zszywamy brzegi od rogów do miejsc rozpoczęcia zamka."....dwa materiały razem zszywam :)?? Bardzo proszę o wytłumaczenie jeśli to możliwe całego zdania z "...". Dziękuję :* I nic z tego nie rozumiem :( i płaczę bo już wszystko przygotowane i chyba utknęłam na dobre...

    OdpowiedzUsuń
  21. Tak. Zszywamy obie tkaniny prawymi stronami do siebie na linich zaznaczonych na rysunku (do zielonych kropek).

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twój komentarz :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...